MENUMENU

Anonymous targets extreme right wing Finnish site

Finnish Anons

Hacktivists are targeting a neo-Nazi site in Finland.

Anonymous, that shadowy global hacktivist collective, turned its attention to Finnish neo-Nazis last week.

Suomen Kansallinen Vastarinta (SVK), a site described as extreme right-wing—even neo-Nazi—was hacked on Oct. 31. The hack involved the release of 16,000 members’ personal contact information.

The leak is instigating a conversation about privacy and security breaches—and it’s also having political consequences

Parliamentary aide Ulla Pyysalo is resigning after the hack revealed that she was on the list,  reported the UK’s Telegraph.

The release of personal data “is the largest ever of its kind in Finland,” reported Finnish newspaper Helsingin Sanomat.

Anonymous “strongly recommended” readers check the list, because “You may find out Your neighbour or best friend is a dumbass Neo-nazi,” the group wrote in a press release posted on Pastebin yesterday.

The group was testing Internet security, the release stated. But the hackers also were motivated by social reasons to attack this particular site.

“We have no tolerance for any group based on racial, sexual and religion discrimination as well as for all the people belonging to them and sharing their ideologies, which is the reason why We decided to carry out last Monday’s attack. “

The group demanded that SVK “cease its social and net activities and dissolve immediately.” If those demands are not met, the hackers promised to “continue to carry out attacks to its website in the form We will find more appropriate for our intentions.”

On Nov. 3  SVK responded to the hack. But rather than addressing the hackers, it focused more on the media coverage of the data release. SVK accused the media of expressing “approval” for the hack based on  the far right-leaning agenda of the site. SVK argued that the media should instead, have focused on the violation of Finnish law and freedom of opinion (translation via Google).

Photo by 顔なし

 

Fruzsina Eördögh

Fruzsina Eördögh

Fruzsina Eördögh was the Daily Dot's first YouTube reporter. In addition to working as a producer for the now-defunct digital channel TouchVision TV, Eördögh has been published by Vice, the Christian Science Monitor, the Guardian, Variety, and Slate.