undefined
The SEA says Vice named the wrong person, and threatened to take down the article by any means necessary.

The Syrian Electronic Army knows how to get what it wants, and what it wants is media attention—but within strict parameters. The pro-government Syrian hacker group, as a casual internet search will indicate, has been extraordinarily successful at that goal; instead of going the usual media-courting route of press releases, the SEA prefers a more direct approach: Attack.

One by one, the most powerful media organizations in the world have fallen before it. The New York Times. NPR. The Telegraph. Twitter. The Huffington Post. The Guardian. The Associated Press. Now the SEA has announced a new target: Vice.

Vice writers Dell Cameron and Oz Katerji posted an article Wednesday in which they interviewed Th3Pr0, the leader of the Special Operations Department of the SEA. Meanwhile, their colleague Brian Merchant purportedly outed Th3Pr0’s real-life identity in a separate article. 

Doxing an SEA commander is a ballsy move which paid off in the attention the article received (from scooped rival reporters among others), but attention is a two-edged scimitar, as Vice shortly found out.

The identification was a classic doxing, based on following the money. Somebody, somewhere, had to be paying for the servers and domain name, and registrations for those are generally public. Through a hacker in Syria, Merchant traced the server registration to a SEA supporter from Russia named Hatem Deeb, and concluded Deeb must be Th3Pr0.

Then all heck broke loose. Th3Pr0 gave an interview to journalist Matthew Keys, denying he was Deeb and issuing some not-so-veiled threats towards Vice

"Th3 Pr0 said the group does not plan to do any more interviews with Vice in the foreseeable future; he also threatened to remove the Vice article 'in our own way' if Vice did not change or remove it within 24 hours (Th3 Pr0 eventually walked back claims that the group would hit Vice in 24 hours, saying it would respond at a later time)."

The article is still up. If "in our own way" still means what it did when the SEA dealt with the Daily Dot in its own way, Vice staffers should be on the lookout for some very convincing phishing emails.

Photo via Syrian Electronic Army

Promoted Stories Powered by Sharethrough
Layer 8
A female Lebanese news anchor was told to shut up—here's what she did instead
Rima Karaki is a Lebanese TV host who isn't afraid of a fight. Things got heated Monday when Karaki was interviewing Hani Al-Seba'i about the phenomenon of Christians joining Islamic groups like ISIS. Al-Seba’i is a Sunni scholar who fled to London after he was sentenced in an Egyptian court to 15 years in prison for being a part of the Egyptian Islamic Jihad. The United Nations considers the group to be an affiliate of al Qaeda.
sea
Who's responsible for this alleged hack on a Syrian government site?
The tables have turned on the Syrian Electronic Army, last seen dismantling the New York Times, the Telegraph, the Onion, and even the Daily Dot. The main Syrian trunk ISP seems to have been compromised by an American hacker or group.
The Latest From Daily Dot Video
Group

Pure, uncut internet. Straight to your inbox.

Thanks for subscribing to our newsletter!